سلام وقت شما بخیر من حمید امیدی هستم.در این مقاله تجربیات خودم رو راجع به خرید بک لینک از وبسایت رایا طرح و تست اون ها روی چند وبسایت در زمینه های مختلف صحبت خواهم کرد.امیدوارم به دردتون بخوره!

چیشد که با رایا طرح آشنا شدم؟

از یک جایی به بعد می بینید که پروژتون قفل شده.نیاز دارید که لینک های بیشتری به وبسایتتون قدرت بدند و این لینک ها باید هر روز به وبسایت سیگنال بدهند تا بتونید خودتون رو به گوگل فعال نشون بدید درسته؟

ضعف رپوتاژ آگهی در پروژه های من!

اینجاست که رپورتاژهای آگهی یکمی رنگ می بازند چرا که با توجه به هزینه بالای اونها، شما نمی تونید هر روز یا حداقل یک روز در میون برای وبسایتتون رپورتاژ تهیه بکنید. (هزینه رپورتاژ های آگهی حداقل از 200.000 تومان شروع می شه)

جستجو به دنبال یک منبع برای لینک های بیشتر!

خب اینجا من کمی تحقیق کردم و حتما می خواستم بک لینک ها دائمی باشند.اینطوری با رایا طرح آشنا شدم و سری به سرویس ها و یا خدماتشون در این لینک زدم.توضیحات رو در صفحات بخونید و برگردید اینجا تا ادامش رو ببینید.

راجع به بک لینک ها تحقیق کنید !

خب من نیاز داشتم که بیشتر تحقیق بکنم، از یه طرفی هم در توضیحاتشون میخونید که این سرویس ها هیچ آسیبی به وبسایت شما نخواهند زد.اما من با مجموعه تماس گرفتم تا بیشتر متوجه بشم داستان چیه!

رایا طرح به من چی گفت؟

من پرسیدم آیا این وبسایت ها به سایت صدمه ای نمی زنن؟ در جواب به من گفتند که هیچ آسیبی تا به حال برای هیچ وبسایتی از سمت بک لینک ها وارد نشده.در ادامه توضیحات بیشتری خواستم و اون ها اینطوری جواب دادند:

بک لینک های رده اول (آلفا،مکمل و gov،edu)

خب بک لینک های رده اول رایا طرح همون بک لینک هایی هستند که مستقیما با کلمه کلیدیتون به صفحات وبسایتتون لینک داده میشه.این بک لینک ها رو در وبسایت و در لینکی که گذاشتم می تونید ببینید.

بک لینک های آلفا، مکمل و edu and gov… جزء بک لینک های رده اول به حساب میان!

بک لینک های لایه دوم و نحوه زدنشون! (بوستر)

یک سری سرویس ها وجود دارند مثل بک لینک های بوستر که بک لینک هایی هستند که برای بک لینک های رده اول زده میشه! یکم پیچیده شد اما توی تصویر کامل براتون روشن می شه !

ساختار بک لینک های رایا طرح

ساختار بک لینک های رایا طرح

آیا به عنوان یک سئوکار خرید بک لینک از رایا طرح رو پیشنهاد میدم؟

خب این بحث اصلی من درباره خرید بک لینک ها از رایا طرح هست. دو نگاه رو بررسی می کنم که هر کدومش در نوع خودشون خوب هستند و مزایا خاص خودشون رو دارند.

  1. از رایا طرح بک لینک نخرید!
  2. از رایا طرح بک لینک بخرید!

1-از رایا طرح بک لینک نخرید!

خودتون میدونید گوگل یک موتور جستجو هست که مدام داره خودش رو به انسان ها نزدیک و نزدیک تر می کنه! یک مقاله در آینده می نویسم تحت عنوان هوش مصنوعی گوگل چنده؟! اونجا پیشبینی خواهم کرد که گوگل چقدر هوش داره و چطور میتونه شبیه به یک انسان رفتار کنه!

خرید این نوع بک لینک ها از رایا طرح ممکنه در وحله اول آسیبی به وبسایت شما نرسونه اما خودتون میدونید که این بک لینک ها به نوعی میتونن خلاف قوانین گوگل باشند! چرا که اولا این بک لینک ها رو ربات ها به سایت ارجاع می دند و دوم این که بک لینک های سالمی نیستند!

من یه جمله ای دارم که می گم گوگل رو به هدفش برسون تا تو رو به هدفت برسونه! اگر میخوای مطمئن بشی از خودت سوال کن که آیا این کار با هدف گوگل متناسبه یا نه! میتونی مقاله هدف گوگل رو بخونی!

الگوریتم پنگوئن خرید بک لینک را ممنوع کرده است!

اگر الگوریتم باز باشید، باید بدانید که یکی از ممنوعات در الگوریتم پنگوئن، خرید بک لینک هست! اینکه چطور گوگل با این الگوریتم متوجه می شه که وبسایت شما از وبسایت خاصی بک لینک خریده بسیار واضح هست!

شما فرض کنید 10 تا وبسایت وجود دارند که بک لینک هاشون دقیقا مثل بک لینک های شماست! همشون هم با یک ربات خاص درج شدند و گوگل اثری از یک انسان نمی بینه!

دیگه جواب رو خودتون تا تهش بخونید! حتما متوجه می شه که شما از یک وبسایت فروش بک لینک، لینک خریدید!

بک لینک سالم چیه؟!

یک بک لینک سالم از یک وبسایت سالم بصورت طبیعی و با موضوع مرتبط (ترجیحا همراه با یک مقاله و مطلب) منتشر میشه! بک لینک های وبسایت رایا طرح از نوع پروفایلی هستند و هیچ مطلبی راجع به وبسایت شما دور و اطراف اون لینک وجود نداره!

2-از رایا طرح بک لینک بخرید! (تجربه های من)

به عنوان یک سئو کار وظیفه دارم ab test های مختلفی رو روی وبسایت های مختلف انجام بدم تا گوگل رو بیشتر و بهتر بشناسم.در حال حاضر برای 3 تا از وبسایت های خودم سرویس های رایا طرح رو ( به همون شکل که داخل وبسایشون هست) خریداری کردم و نتیجه مثبت بوده!

معمولا آتوریتی (domain authority) وبسایت ها بعد از حدود 5 ماه به عدد 30 و بالاتر رسیده! در تصویر زیر نمونه کار ها رو مشاهده می کنید که یکیش در زمینه خودرو هست، یکیش زیبایی و دیگری در زمینه صنعتی!

نمونه بک لینک سایت خودرو

نمونه بک لینک سایت خودرو

نمونه بک لینک سایت زیبایی

نمونه بک لینک سایت زیبایی

نمونه بک لینک سایت عطر و ادکلن

نمونه بک لینک سایت عطر و ادکلن

وجه مشترک پروژه ها از نظر آتوریتی

همونطور که می بینید، آتوریتی ها از 32 بالاتر نرفته! و این توی همه پروژه ها مشترک بوده. انگار قدرت بک لینک های رایا طرح تا همین اندازه جوابگو هست ! اما خوب برای یک وبمستر که دوست داره سایتش رو سریعا به آتوریتی بالاتر برسونه، این بک لینک ها تا دامین آتوریتی 32 جوابگو هست!

اگر بک لینک بخرم، ممکنه سایتم پنالتی بشه؟

بستگی به بک لینکی که خریدید داره و نحوه کار کردنتون روی وبسایتتون! ممکنه گوگل در آپدیت هسته خودش بسیاری از فعالیت های کلاه سیاه شما رو شناسایی کنه ولی از طرفی محتوای وبسایتتون رو هم بررسی کنه و ببینه محتوای با کیفیتی ارائه کردید!

اینطور ممکنه اثر منفی سئو کلاه سیاه شما با اثر مثبت محتوای با کیفیتتون از بین بره و یا تاثیر منفی این بک لینک ها کمتر باشه!

نکته خیلی مهم اینکه در وبسایت هایی که من برای سئو کردنشون از رایا طرح استفاده کردم، تمام اصول تولید محتوای اصولی رعایت شده بود و من شاهد پنالتی شدن حتی یک صفحه از وبسایت نبودم!

اما اگر وبسایت شما محتوای خوب، سیگنال برند اصولی و لینک سالم نداره، قطعا اثرات بدی از خریدن بک لینک های رایا طرح برای سایتتون خواهید داشت.این اثرات ممکنه حتی به حذف شدن یک صفحه از وبسایتتون از نتایج جستجو منجر بشه!